'DE VIJFTIGER VAN NU IS GEEN OUDE BES'

Wies Verbeek: 'De vijftigplusser van nu is niet meer de vijftigplusser van dertig jaar geleden'

Wies Verbeek: 'De vijftigplusser van nu is niet meer de vijftigplusser van dertig jaar geleden' © Peggy Kuiper

Bladenmakers Els Rozenbroek (59) en Wies Verbeek (51) zijn Saarmagazine.nl begonnen, een onlinetijdschrift voor wie 'vijftig plus, maar nog lang niet dood is'. 'Bij elk artikel moet je denken: dit gaat over mij.'

Om het gehele Parool-artikel te lezen <klik hier>

 

Redactioneel is het een prachtig digitaal magazine. Een moedig initiatief. Er zijn natuurlijk al veel bladen die zich op deze markt richten zoals Plus Magazine, ZIN Magazine en MAX magazine. Daarnaast zijn er ook bladen die veel door de vrouwelijke senioren worden gelezen zoals Libelle, Margriet en Linda.

Een verschil met de andere bladen is dat Saar Magazine specifiek gericht is op vrouwen en alleen via één device wordt gedistribueerd, namelijk digitaal. De vrouwelijke senioren zijn relatief minder op digitaal lezen ingesteld. Saar Magazine is een mooi initiatief om vrouwen ook meer digitaal te laten lezen. Het verdienmodel is lastig. Normaal gesproken heeft een magazine 3 peilers: Redaktie, Lezersmarkt en Adverteerdersmarkt.

Op de Redaktie is niets op aan te merken. Prachtige artikelen die, op een persoonlijke manier beschreven, over jou als lezer gaan. Op de Lezersmarkt is het digitaal magazine is gratis. Dat is nogal gewaagd als publieksblad. Je bent dan geheel afhankelijk van advertentie-inkomsten. Voor de Advertentiemarkt heb je bereik nodig. Het blad wordt goed gelezen dus mogelijk dat je daarmee het verdienmodel wel rond kunt krijgen. Gemakkelijk zal dit echter niet zijn. Mettertijd zal je toch een betaalmuur moeten instellen om rendabel te kunnen uitgeven. 

Zie ook: http://www.digitalpress.nl/e-papers/vrouwenbladen/saar-magazine/

Kijk ook: http://www.digitalpress.nl/blog/vrouwenmagazine/